Menu Zamknij

Wyprawa w Sokoliki

Czwartek, 9 czerwca 2022  przywitał nas lekkim deszczykiem, ale nie przeszkodziło to nam – klasie 6a -w wyruszeniu na wycieczkę  w Rudawy Janowickie. Wyprawa była zakończeniem obchodów Dnia Patrona naszej szkoły, którym jest wybitna polska himalaistka – Wanda Rutkiewicz. Swoje pierwsze „kroki wspinaczkowe” stawiała właśnie tu, w Górach Sokolich (Sokolikach), powyżej najstarszego w Polsce schroniska. Po dwugodzinnej podróży autokarem dotarliśmy na Przełęcz Karpnicką, skąd zielonym szlakiem wyruszyliśmy do „Szwajcarki”. Tam uzupełniliśmy kalorie i – tym razem szlakiem czerwonym – udaliśmy się w kierunku Sokolików. Droga nie była męcząca, za to bardzo malownicza, a cisza, która panowała wokół, pozwoliła naładować akumulatory. Po dotarciu na miejsce podzieliliśmy się na grupy i pod czujnym okiem naszych  opiekunów „zdobywaliśmy” szczyt Sokolików. Emocje były tak duże, że prawie każdy z nas przebył trasę dwukrotnie. Pełni wrażeń wróciliśmy na parking, gdzie czekało nas przygotowane ognisko (ogromne słowa podziękowania dla naszego pana kierowcy). Po ognisku, w doskonałych humorach wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wrocławia.