Menu Zamknij

Aktualne

Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowa kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach programu publiczne szkoły podstawowe otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych,  technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.

Dzięki otrzymanemu wsparciu w naszej szkole pojawią się mikrokontrolery, sprzęt do nagrań, drukarka 3D i inne nowoczesne wyposażenie! Szkoła Podstawowa nr 81 im. Wandy Rutkiewicz w ramach programu otrzymała 158 700zł

W 2021r. w ramach otrzymanego wsparcia w naszej szkole został zakupiony sprzęt na kwotę 97098,18 zł .

Zakupiony sprzęt pozwoli poprzez zabawę rozwinąć umiejętności krytycznego myślenia, analizowania danych
i rozwiązywania złożonych, rzeczywistych problemów. Szkoły zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwiania umiejętności.

ZAKUPIONY SPRZĘT W 2021 r.

ilość

stół warsztatowy wielorozmiarowy STB LAB 1300

15

szafka narzędziowa na pomoce naukowe GLOBUS LAB-1

2

pojemnik MODUŁBOX 4,1

80

skrzynka narzędziowa

15

przymiar stalowy

2

kątownik stolarski

2

cyrkiel ślusarski traserski na ołówek

2

nożyczki uniwersalne

1

nóż do cięcia(ostrze chowane)

1

szczypce uniwersalne (kombinerki)

1

szczypce precyzyjne (półokrągłe)

1

zestaw pilników ślusarskich (zdzieraki)

1

imadło lekkie

1

piła ramowa do drewna i metalu z akcesoriami

1

młotek ślusarski

1

miernik uniwersalny(multimetr)

1

ściągacz do izolacji

1

okulary ochronne stanowiskowe

2

szczotka druciana

1

igły cerówki

1

szpilki

1

zestaw wkrętaków (śrubowkrętów)

1

nakładka na blat stołu uczniowskiego

2

wiertarka stołowa (kolumnowa) z imadłem

2

akumulatorowa wiertarko-wkrętarka z akcesoriami

2

bezprzewodowy pistolet do klejenia na gorąco z akcesoriami

4

gogle przeciwodpryskowe

2

maszyna do szycia

2

zmiotka z szufelką

8

instrukcja bhp

3

odzież ochronna

30

apteczka

1

drukarka 3d  model skinter, marka skriwere z akcesoriami -laptop acer travel mate P4 14 i3 8Gb 512SSD, komputerowy zestaw sluchawkowy logitech H390, pracownia druku 3d skrilab

1

stół warsztatowy wielorozmiarowy z akcesoriami (nadstawka z lampą led, blacha perforowana)

1

stacja lutownicza HOT AIR z grotem2 w1

1

mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami

4

zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami starter kit-roz.

1

gimbal do aparatu fotograficznego i kamery

1

mikroport  saramonic blink 500 B1

1

mikrofon kierunkowy saramonic Vmic-mini

1

zestaw oświetleniowy lampa softbox ze statywem i żarówką

1

długopisy BANACH 3D

1

filament niebieski

2

filament zielony

2

filament zółty

2

filament czerwony

2

filament biały

2

aparat fotograficzny CANON EOS250D

2

kamera przenośna cyfrowa SONY 4KFDR-AX53

1

statyw do aparatu i kamery

3

aparat fotograficzny SONY CYBER-SHOT DSC-HX604KFDR-AX53

1

zestaw konstrukcyjny firmy jawi -przybornik

120

zestaw konstrukcyjny firmy jawi-pompolinek

120

zestaw konstrukcyjny firmy jawi-lampka

150

zestaw konstrukcyjny firmy jawi-łódka

35

zestaw konstrukcyjny firmy jawi-sygnalizator

20

zestaw konstrukcyjny firmy jawi-marionetka

60

zestaw konstrukcyjny firmy jawi-samolot

45

Korzystając z otrzymanego finansowego wsparcia w Programie Laboratoria Przyszłości, którego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów, zakupiliśmy drugą część wyposażenia naszej szkoły SP81 za kwotę 61479zł.

LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI – zakupiony sprzęt – druga transza
NAZWA SPRZĘTUILOŚĆ
Lupa z podświetleniem LED7
Listwa antyprzepięciowa 4G2
Waga laboratoryjna2
Laminarka1
Zestaw konstrukcyjny do montażu z elektroniki6
Komplet do doświadczeń z magnetyzmu5
Magnesy sztabkowe5
Pojemnik warsztatowy10
Biała tablica magnetyczna1
Stół warsztatowy z nadstawką z lampą led1
Taboret obrotowy4
Krzesła Junak wielorozmiarowe – regulowana wysokość30
Klocki Figury3
Robot edukacyjny wraz z akcesoriami – Photon, zestaw standard1
Szafka grande na drukarkę1
mikrofony kierunkowe Saramonic SR-M34
Konsola – Mikser dzwięku 8 kanałowy – Power dynamics1
Kolumny Audioengine A5+BT1
Oprogramowanie – Adobe Photoshop Elements 2022 & Premiere Elements 20221
Szafa metalowa na narzędzia z półkami1
Kuchnia Grande1
Mikroskop cyfrowy1
Klocki steam- team Korbo1
Mobilny zestaw nagłośnieniowy PORT8VHF-BT1
Waga z odważnikami (szalkowa metalowa)2
Zestaw modelarski-magnetyczny Magformers1
Klocki magnetyczne2
Klocki konstrukcyjne KNEX Zestaw 12
Klocki konstrukcyjne KNEX Zestaw 22
Mosty i ich konstrukcje2
Dyktafon Philips DVT41102
Zestaw głośników Presonus Eris E4.5BT3
Stacja pogody – zestaw2
kleje9
Farby tempera 1l42
Farby tempera złota3
Farby tempera srebrna1
Zestaw pędzli2
kordonki12
Kanwa luzem10
Włóczka mix kolorów2
koraliki4
Zestaw drewnianych elementów4
Plastry drewna10
sznurki4
Nici zestaw1
Guziki kompet3
filament1

Zakupiony, nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli naszym uczniom rozwijać swoje zainteresowania na lekcjach techniki, innych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, ale także na zajęciach pozalekcyjnych, świetlicowych, kołach zainteresowań.

„Aktywni w szkole” – wsparcie w rozwoju kompetencji kluczowych uczennic i uczniów Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 4, Szkoły Podstawowej nr 81 i Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 87

Źródło finansowania:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 10: Edukacja
Działanie 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
Poddziałanie 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – konkursy horyzontalne

Cel projektu:

niwelowanie negatywnych skutków wywołanych epidemią COVID-19 u uczniów/uczennic 3 szkół podstawowych i 1 szkoły podstawowej specjalnej Gminy Wrocław przez wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół o zajęcia kształtujące kompetencje kluczowe, umiejętności uniwersalne oraz zwiększenie działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w okresie 01.07.2022-30.06.2023

Działania w projekcie

  1. Kształtowanie kompetencji kluczowych poprzez realizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
  2. Kształtowanie kompetencji kluczowych poprzez realizację zajęć rozwijających uzdolnienia uczennic i uczniów
  3. Kształtowanie kompetencji kluczowych poprzez realizację projektów edukacyjnych oraz organizację kółek zainteresowań i warsztatów dla uczennic i uczniów
  4. Kształtowanie kompetencji kluczowych poprzez realizację zajęć pozaszkolnych dla uczennic i uczniów
  5. Wsparcie w zakresie kształtowania kompetencji emocjonalno – społecznych uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  6. Wsparcie dla rodziców i opiekunów prawnych ucznia ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  7. Zakup pomocy dydaktycznych do realizacji wsparcia w projekcie


Grupa docelowa:

  • 790 uczniów/uczennic,
  • 58 rodziców/ opiekunów prawnych

Realizator projektu w imieniu Gminy Wrocław:

Centrum Kształcenia Zawodowego

 

Środki finansowe, wysokość dofinansowania:

  • Całkowita wartość projektu: 443 228,70 zł
  • Kwota dofinansowania: 376 744,39 zł
  • Wkład własny: 66 484,31 zł

Termin realizacji:

  • Termin rozpoczęcia realizacji projektu: 01.07.2022 r.
  • Termin zakończenia realizacji projektu: 30.06.2023 r.

Szkoły biorące udział w projekcie:

  • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mariusza Zaruskiego
  • Szkoła Podstawowe nr 4 we Wrocławiu
  • Szkoła Podstawowa nr 81 im. Wandy Rutkiewicz we Wrocławiu
  • Szkoła Podstawowa Specjalna nr 87 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczy nr 10 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu

Więcej o projekcie dowiesz się tutaj.

 

W 2022 roku otrzymaliśmy dofinansowanie w ramach„Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” uchwalonego przez Radę Ministrów. Celem tego programu jest zwiększenie roli biblioteki szkolnej, uatrakcyjnienie księgozbioru poprzez zakup nowości wydawniczych, dzięki czemu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych i najciekawszych propozycji książkowych oferowanych na rynku księgarskim, o których zakupie będą współdecydować.

Wysokość dofinansowania ze środków budżetu państwa wynosi 12 000 zł, zaś całkowita kwota przeznaczona na program  to 15 000 zł.  Wszystkie zakupione dla czytelników nowości oznaczone będą w widocznym miejscu pieczątką „Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”.

Informacje już wkrótce…


Pola Nadziei to kampania, której celem jest promowanie idei wolontariatu i niesienia bezinteresownej pomocy podopiecznym hospicjum. Jest to szeroki zakres działań edukacyjnych i wolontaryjnych, którego dodatkowym celem jest pozyskiwanie środków na opiekę paliatywną.Pola Nadziei są elementem międzynarodowego programu powołanego do życia przez Fundację Marie Curie Cancer Care z Edynburga w Wielkiej Brytanii. Działania podejmowane wyłącznie przez hospicja polegają na sadzeniu jesienią żonkili – symboli nadziei. Kiedy wiosną kwiaty zakwitną, tworzą całe pola nadziei i rozdawane się w ulicznych kwestach. Zebrane w ten sposób środki pozwalają na zaspokajanie najważniejszych potrzeb podopiecznych hospicjum.

Od roku szkolnego 2021/2022 nasza szkoła nawiązała współpracę z Fundacją Euroweek. EUROWEEK to program, który został zapoczątkowany na Ziemi Kłodzkiej już w 1994 roku przez grupę studentów zainteresowanych integracją europejską, demokracją, działaniami społeczno-kulturowymi i rozwojem społeczności lokalnych.

Program Euroweek budził coraz większe zainteresowanie, poszerzono więc jego tematykę i formy szkolenia, by sprostać rosnącej ilości uczestników. Projekt zaczął zwracać uwagę świata. I tak, wolontariusze z innych krajów, przewodniczący organizacji młodzieżowych z całego świata, zaangażowali się do współpracy poprzez organizacje partnerskie oraz system referencyjny. Do uczestnictwa w programie Euroweek zapraszano przede wszystkim studentów szkół wyższych. Z czasem Euroweek objął również swoim programem uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.

Od 2011 roku uczestnikami programu są również grupy młodzieży z różnych krajów europejskich.

Program koordynuje Pani Kamilla Birecka.

Program Szkolny Klub Sportowy to działanie systemowe skierowane do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. SKS ma na celu stworzenie przestrzeni do dodatkowej aktywności fizycznej, realizowanej w formie zajęć sportowych i rekreacyjnych pod opieką nauczyciela prowadzącego zajęcia wychowania fizycznego w danej szkole. Stanowi także motywacje do podejmowania aktywności fizycznej, skupiając się  w szczególności na dzieciach i młodzieży o mniejszej sprawności fizycznej, rzadziej podejmujących aktywność fizyczną w czasie wolnym oraz nieobjętych regularnymi formami aktywności fizycznej, np. treningami w klubie sportowym. Systematyczne, pozalekcyjne zajęcia sportowe w ramach Programu SKS są prowadzone w różnorodnych, nowoczesnych i atrakcyjnych formach.

„Warzywa i owoce w szkole. Program dla szkół” to unijny program polegający na dostarczaniu dzieciom owoców i warzyw oraz mleka i produktów mlecznych. Program ma propagować wśród dzieci zdrowe nawyki żywieniowe poprzez udostępnianie im produktów mlecznych oraz owocowo-warzywnych tak, by dzieci od najmłodszych lat polubiły ich naturalny smak. Oprócz promowania zdrowej diety program ma również pokazać dzieciom skąd pochodzą owoce i warzywa oraz produkty mleczne, jak są uprawiane i produkowane.

W programie uczestniczą  dzieci  z  klas I – V szkół podstawowych.
Dzieci otrzymują bezpłatnie, kilka razy w tygodniu przez 20 tygodni w roku szkolnym, owoce i warzywa oraz soki, a także mleko i przetwory mleczne. Aby zwiększyć atrakcyjność i skuteczność programu rozszerzono katalog produktów, tak aby dzieci miały możliwość poznać i polubić nowe smaki. Program ma kreować prozdrowotne postawy i zachowania dzieci, dlatego będą im udostępniane produkty o wysokich walorach zdrowotnych, świeże i niskoprzetworzone:

  • owoce (jabłka, gruszki, truskawki, śliwki) i warzywa (marchew, rzodkiewki, papryka, pomidorki, kalarepa) oraz soki,
  • mleko spożywcze oraz naturalne produkty mleczne: jogurt, kefir, serek twarogowy.

Edukacyjno – informacyjny projekt „Prawo w szkole” realizowany jest przez Okręgową Izbę Radców Prawnych we Wrocławiu. W ramach w/w projektu uczniowie klas VII i VIII zapoznawani są z podstawowymi zasadami funkcjonowania sądów oraz korporacji prawniczych. Uzyskują wiedzę na temat podstawowych instytucji prawa cywilnego i karnego, w tym działania sądów, odpowiedzialności nieletnich i ochrony wizerunku. Ponadto mają możliwość bezpośredniego uczestnictwa w rozprawach w Sądzie Okręgowym, III Wydział Karny.

Ogólnopolski Program  „Mała książka – wielki człowiek” został przygotowany z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających swoje pierwsze kroki w nauce czytania. Jego celem jest rozbudzanie w dzieciach miłość do czytania już od najmłodszych lat, zachęcenie rodziców i opiekunów do wspólnego, rodzinnego czytania i budowania w ten sposób trwałych więzi oraz przypominanie o  wynikających z czytania korzyściach dla rozwoju dziecka.  Jest to program realizowany we współpracy z rodzicami, którzy dzięki broszurze pt. „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” otrzymują nie tylko szereg wiadomości podpowiadających, jak wspierać dziecko w nauce czytania, ale także zbiór pomysłów na zabawy dla dzieci związane z tekstami z książki „Pierwsze abecadło”, którą otrzymali uczniowie klas 1. 

Ponieważ śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dzięki któremu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc. Organizatorami programu jest Partnerstwo dla Zdrowia – koalicja: Danone, Lubella (należąca do Grupy Maspex Wadowice), marki Biedronka (należąca do Grupy Jeronimo Martins) oraz Instytut Matki i Dziecka (instytucja naukowa i medyczna). Program przeznaczony jest dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych, a 8 listopada obchodzony jest Dzień Śniadanie Daje Moc.

Skip to content